Uskokaa tai älkää, ainakin yksi lukija on sitä mieltä, että blogillani on aivot. Olen nyt lämmitellyt Hirliin lähettämän ajatuksen lämmössä jonkun hetken, mutta nyt on aika laittaa tunnustus eteenpäin.

Entinen pomoni, hänen jälkeensä sellaisia on ollut jo kolme, lupasi ostaa minulle viinipullon, jos luen James Joycen Odysseuksen. Lupaus annettiin naureskellen, kun hän kuunteli pähkäilyäni pitäisiköhän mun lukea tämä ja on se kyllä paksu ja kai se on hankala, mutta jospa minä kuitenkin lukisin. No en lukenut silloin. Mutta nyt HannaH on uskaltautunut välttelemääni urakkaan ja antaa lukupäiväkirjallaan uutta intoa vanhaan pähkäilyyn jospa minäkin. Viinipulloa en enää kehtaisi entiseltä pomoltani mennä kyselemään, vaikka kirjan lukisinkin.

Eli, jos bloginpitäjä lukee Odysseysta ja vielä dokumentoi lukukokemustaan terävillä kommenteilla, niin ainakin bloggaajalla on hyvät ja toimivat aivot ja samalla hänen blogikodillaankin. Siksi, HannaH, tunnustus, ole hyvä!

 

 

 

Piatta puolestaan luovutti minulle kuukausi sitten kiitoksen blogista, jota on mukava lukea. Tämänkin voisin antaa monille, mutta koska nykyisin ehdin lukea aktiivisesti kovin harvoja blogeja, luovutan kiitoksen tällä kertaa vain kolmelle. Musiikki on kirjallisuuden ohella mukava osa elämää. Siksi luovutan palkinnon Sunnuntaiklassikoiden äidille eli Lepikselle (ja hänen kauttaa kaikille sunnuntaiklassikoihin osallistuville), Hirliille, jonka kanssa soitan k d langia ja irkkumusiikkia sekä Yläviidenneksen Tommille ja Panulle, jotka esittelevät musiikkia, jota en juuri koskaan itse levyhyllyistä valitsisi.