• On jotenkin tahmea olo. Olen lukenut parina yönä Nicholas Shakespearen romaania Lumessa, jota en malttanut laskea käsistäni ennen kuin olin nukahtaa nenä kirjan välissä. Tänään naputtelin siitä pienen arvion Nonoon. Kirja kannattaa lukea, mutta miksi ihmeessä Nicholas ei valinnut jotain toista kirjailijanimeä (oli tuo hänen alkuperäinen nimensä tai ei).
  • Olen laiskotellut, astunut kaatuneen lehtipinon yli, valmistanut helppoja ruokia (ei mitään uutta, niin muutenkin), pessyt hieman pyykkiä, lukenut naistenlehtiä, katsonut piirrettyjä elokuvia ja Simpsoneita, juonut kevytcokista ja syönyt jäätelöä (nyt on jäätelökiintiö vähäksi aikaa täynnä).
  • Perhe on poikkeuksellisesti kiinnostunut shoppailusta kolmen sukupolven voimin, minua vain ei kiinnosta. Voisivatkohan ne mennä yhdessä ja minä jäisin kotiin lukemaan hömppää?
  • Yritän kerätä innostusta siivoamiseen, sellaista lyyliraivoa (huivi päässä, essu edessä, huulet tiukassa supussa, tiskipöydänkulmaan nojaten nopeasti juotu kahvi), jossa kaikki turha viedään kaihoa tuntematta roskiin.
  • Mies osti Simon&Garfunkelin kokoelman ja olemme kiistelleet kaksikon parhaasta levystä. Miehen mielestä se on Parsley, Sage, Rosemary and Thyme, minusta Bridge Over Troubled Water.
  • Olen venytellyt ja pyöräillyt, mutta nurmikkoa en ole ajanut enkä nyppinyt rikkaruohoja kukkapenkistä.
  • Olen jonkinlaisessa lomaansopeutumisfiiliksessä. Ikäkriisin sivuutin nopeasti, loman alku ei ole keväisen sairasloman vuoksi kulunut pelkkään stressin purkuun, mutta ihan kesälomalta ei vielä tunnu. Odotellaan.