• Olen kirjoittanut ja lähettänyt joulukortit. Eilen ja kakkosluokan merkillä. Ystäväni ilmoitti, että kortti tuli perille tänään. Kiitos, Posti (tai Itella, mikä lienetkin).
  • Olen syönyt pikaisen lahjojenvaihtolounaan ravintolassa, jossa oli pääasiassa miehiä. Missä ihmeessä naiset firmojen lounaita syövät? Salaattibaarissa vai pullan jouluostosten lomassa?
  • Olen kuunnellut virsiä. Samuli Edelmannin levy on hieno. Eleetön laulu, liki tulkintavapaa voisi sanoa, sopii virsiin. Ja vaikka tälläkin levyllä ovat ne kaikilla popparien virsilevyillä toistuvat laulut, niin mukana on myös yllättäviä loistovalintoja. Oma suosikkini näistä on virsi 509 Herra elämääni. Vähintään Kaartamo-Kettunen-Kuustosen Totuuden henki -tulkinnan veroinen. Virsiä voisi helposti korvata joululevyt tänä vuonna.
  • Olen siivonnut pienesti. Jouluvalot ovat yhä jossain.
  • Olen syönyt kolme joulutorttua ja piparin.
  • Olen lukenut joulukortteja ja muistanut kaksi lähettämättä jäänyttä.
  • Lapseni ei päästänyt minua tanssahtelemaan lastenhuoneen pikkujouludiscoon "Äi-i-ti, nolo-a."
  • Mies kehotti jättämään joulusiivoukset väliin ja muistutti viime aattona iskeneestä noidannuolestani. Saisinkohan miehen siivoamaan?

Lepis etsii surkeinta joululaulua ja Reetta kaipaa viimehetken lahjavinkkejä.
Nonossa on tekemäni Jukka Laajarinteen haastattelu, joka käsittelee Jukan teosta Jäiset jumalat, joka on kiinnostava ja ajatuksia herättävä. Kannattaa lukea, sekä Jukan vastaukset että itse kirja.