1763486.jpg

Rakas päiväkirja,

hmm.

  • Lomaa. Hellettä, sirkat sirittävät. Hyvä juttu: kuulen vielä sirityksen.
  • Hobitit ovat jo palanneet Rivendelliin, kotimatka kohti Kontua alkaa pian. Kohta olen hieman kirjasivistyneempi mitä se sitten tarkoittaakaan (minä en sitä tiedä).
  • Olen imuroinut muurahaisia, lentomuurahaiset eivät kuulu suosikkeihini tällä hetkellä.
  • Viikonlopun vietän kaappien pakkosiivouksen parissa muurahaisten lähikohtalon vuoksi. Valoisa puoli: turha roina on heitettävä pois, takaisin kaappeihin en sitä työnnä. (Voi tietysti olla, että ensi viikolla kaappini pullistelevat taas samoista vanhoista t-paidoista ja läpihuituneista pyyheliinoista. Toivottavasti ei, nyt on oltava tiukkana.)
  • Olen kuunnellut iloista iskelmämusiikkia saadakseni sopivan siivousvireen päälle. Hei hoi sä jätkän oma kulta (se taitaakin olla humppa), jäi Mombasaan, jos puhuvan mun tahdotaan kai laulun laulaa saan (en jos perhe saa päättää; juniori on hermoromahduksen partaalla kuunneltuaan useita versioita makkarakupletista laulettuna ja lausuttuna, kaukana ovat ajat jolloin lapset halusivat ilmoittaa laulutaidottoman äitinsä Bumtsibumiin).
  • Helteen hellimin (höllentämin) ajatuksin olen tullut siihen tulokseen, että todellinen tasa-arvo on nuoria lähellä: nuorista naisista (=neitosista, neitokaisista) tullut nuorukaisia.
  • Kameran laturi on lomailemassa, en tiedä missä. Sohvan alla, kirjahyllyssä, lastenhuoneessa, piironginlaatikossa? Ei sitten kuvailla, ei juuri avautunutta gladiolusta, ei apiloita eikä myöskään siirretä kuvia koneelle.
  • Olen pessyt monen monia koneellisia pyykkiä, kuivattanut ulkona, viikannut ja kantanut kaappiin. Ja nyt sitten alan kantaa niitä kaapista ulos. Pyykinpesukone menikin jo rikki. (Milloinkohan kodinkonekorjaajat pitävät kesälomansa?)
  • Minun on hiki, en pidä helteestä enkä sisämuurahaisista, inhoan kaapista vyöryviä tavarakasoja, jotka levittäytyvät pöydille, tuoleille ja juuri tyhjennetylle sohvalle. Mutta: Katri Helena ja Egotrippi laulavat, sirkat sirittävät ruohikossa. Loma jatkuu.