• Kasattava kirjahylly ovineen tuli ajallaan. Saranat puuttuivat.
  • Piironki tuli ajallaan. Päätin koota mööpelin itse, olinhan aiemmin menestyksellä koonnut yksin kirjahyllynkin. Sain ruuvattua jalat pohjalautaan, sitten osat alkoivat näyttää omituisilta. Piironki oli väärää mallia, tämän toteamiseen meni aikaa. Soittamaan.
  • Uusi piironki tuli kaupan anteeksipyyntönä valmiiksi koottuna. Laatikko oli halki. Soittamaan. Uusi laatikko käytiin vaihtamassa.
  • Tilasin liian kapean sängyn. Puhelimessa myyjää nauratti, mutta suostui vaihtamaan leveämpään.
  • Kirjoituspöytä. Tuotiin väärän värinen. Vaihtoon.
  • Sohvassa oli ylimääräinen jalka ja toinen pääty notkolla. Ylimääräinen jalka huvitti niin paljon, että sohva sai jäädä.
  • Työpöytä keikkui kolmen jalan varassa. Ostimme suosiolla pari jalkaa lisää.
  • Ruokapöytä heilui. Päätettiin kestää, kun oli hankittu tarjouksesta erikoishinnalla.
  • Olohuoneen pikkupöytä oli oikea. Kotona huomattiin, että valittu väri oli väärä. Taas soittamaan, josko vaihto onnistuisi.
  • Itsekasatessa ruuveja ja muttereita on yleensä liikaa, mikä herättää otsaa hiestävän ajatuksen siitä, että mööpeli on koottu väärin.

Kuka onkaan sitä mieltä, että huonekalujen ostaminen on helppoa? Nykyisin olen hämmästynyt, jos jotkin ostokset menevät heti oikein eikä tarvitse soitella vioista tai vaihdoista. Positiivista on se, että huonekaluliikkeistä on saatu asiallista palvelua puhelimessa ja tavaroiden kuljettajat ovat olleet ystävällisiä.