Eevix (jos kaipaatte lukuvinkkejä, niin kannattaa käydä kurkkimassa Eevixin Luen, siis olen -blogia) lahjoitti minulle plakaatin ja sen kylkiäisenä pitäisi ilmeisesti mainita viisi addiktiota.

1. Kaurapuuro. Aamulla ja/tai illalla, joskus päivälläkin. Pikapuuroa, pussipuuroa tai kunnon haudutettua, leseillä ja alkioilla ryyditettynä tai tavallisena.

2. Villasukat. Äidin kutomia, lahjaksi saatuja, itse ostettuja. Samaparisia, eriparisia, omia ja perheeltä lainattuja - välillä näet sukkani hiippailevat lepäämään mikä minnekin kovan kulutuksen vuoksi. Tällä hetkellä sukkaparin muodostavat miehen monta numeroa suurempi vihreä ja oma liilalla terästetty siniharmaani.

3. Verkossa surffailu. Blogit, sähköposti, uutiset, tiedonhaku. Onneksi netittömät ja vähänettisetkin päivät onnistuvat ja tuntuvat mukavilta.

4. Kirjat ja lukeminen. Kausittain ostan kirjoja kotiin, mutta olen pyrkinyt eroon liiallisesta kirjojen omistamisesta, koska hyllyt eivät anna myöten ja meillä on hieno kirjastolaitos. Minun on hyvin vaikeaa palauttaa lukematomia kirjoja takaisin kirjastoon, vaikka samaan aikaan kannan niitä lisää kotilainaan. Pitkä lukemattomuus hermostuttaa, silti intensiivisten lukuputkien jälkeen on hyvä lepuuttaa päätään kirjattomuudella jonkin aikaa.

5. Perheen halailu. Välillä perhe hermostuu hitusen "mulla on kiire!", mutta kaipa ne on jo tottuneet.

Tunnustuksen siirrän eteenpäin seuraaville viidelle: HannaH (sisältää myös Takapihan), Hirlii, Sooloilija, Tuulisuoja ja Äijä.